Yin-Yang yoga

Yin-Yang yoga combineert de kracht van twee tegenpolen, en brengt hiermee lichaam en geest in balans. De lessen bestaan uit bewegingen gericht op het versterken van de spieren (Yang-yoga) én uit houdingen die gericht zijn op het versoepelen van onderliggend bindweefsel (Yin-yoga). De lessen zijn voor iedereen toegankelijk. Je hoeft niet lenig te zijn om yoga te beoefenen!

Yin-yoga

  • Verbetert de flexibiliteit en beweeglijkheid van gewrichten
  • Werkt diep in op het bindweefsel
  • Vermindert stress en angst
  • Kalmeert en brengt lichaam en geest in balans
  • Stimuleert de meridianen (energiebanen) en brengt balans in de organen in het lichaam
  • Bereidt de beoefenaar voor op meditatiebeoefening

Yang-yoga

  • Versterkt en verstevigt het lichaam
  • Verbetert de flexibiliteit en doorbloeding
  • Verhoogt het uithoudingsvermogen
  • Kalmeert de geest door ons uit te nodigen om beweging en ademhaling te synchroniseren
  • Verwijdert spanning en obstakels in het lichaam 

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is de meest complete lichaamsbeweging die je aan jezelf kunt geven als je zwanger bent. Je zorgt er op deze manier namelijk voor dat je goed voorbereid bent op de bevalling en het moederschap. Zwangerschapsyoga biedt vele voordelen, je werk aan een sterk en soepel lichaam, een goede ademhaling en ontspanning van het hele lichaam.

Ontspanning en ademhaling staan centraal, je leert ademhalingstechnieken die je tijdens je zwangerschap kunnen helpen maar zeker ook tijdens de bevalling. Verder zorgt yoga ook goed voor je mentale welzijn. Je versterkt het vertrouwen in jezelf en je lichaam, je gaat je grenzen beter voelen en je leert hoe je je gedachten kalmeert en spanning loslaat. Op deze manier kun je de zwangerschap en bevalling met (meer) zelfvertrouwen en rust ervaren.

Gun jezelf deze aandacht tijdens deze bijzondere periode! 

Postnatale yoga

Postnatale yoga kun je volgen na je bevalling en is specifiek gericht op nieuwe moeders die recentelijk bevallen zijn, je bent welkom vanaf 6 weken na je bevalling. 

Mocht je specifieke klachten hebben, laat het mij dan even weten. In deze vorm van yoga is het nog belangrijker dat je naar je  eigen lichaam luistert en dat je de yoga beoefent zodat het het beste werkt voor jouw lichaam en jouw herstel.